Studielift | Best Practice Digibook
Een half jaar later belde Ilja dat ze ook de cursus Actief leren leren wilde volgen. Dit keer gingen we vooral aan de slag met de leerhouding en het leergedrag. Aan de motivatie zou het niet liggen. De mindset mocht nog wel wat groeien. Hierbij bleek maar weer eens dat het woordje 'nog' een toverwoord was. Ik kan het 'nog' niet. Ze was verrast over de kwaliteiten en vaardigheden die haar ouders en vrienden bij haar vonden passen. Ze vond het lastig om zelf te benoemen waar ze goed in was. Haar ontwikkelpunten, kon ze echter prima aangeven. Beiden werden in de SWOT-analyse opgenomen. Vooral de Taxonomie van Bloom vond Ilja heel interessant. Het leren stellen van de juiste vragen voor een toets. Met name de inzichtsvragen leverden haar veel op. Dat in combinatie met de andere leertechnieken uit beide cursussen, maakte dat ze met vertrouwen haar eindexamen inging. Vol trots belde ze me toen ze geslaagd was, want ze vond dat dit mede te danken was aan het volgen van beide cursussen. PETRA RAIJMAKERS CREATIVE MOVES
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc3MDc=